Nu ik niveau 0 helemaal gereed heb betreffende de rail en bedradingdoorvoer is niveau 1 aan de beurt.
Niveau 1 bestaat uit vier delen (kappen over het schaduwstation) dus nog genoeg te doen.
Ik ga verder met de 1 ste kap, welke aan de paradebaan gekoppeld zit om verder door te kunnen gaan met het rail-traject.
Na eerst de platen te hebben verschoond van alle voorgaande isolatiemateriaal en dubbelzijdige tape wordt er eerst een kurklaag terug gelegd.

Na de aansluiting betreffende de rails over de modulenaad goed te hebben verwerkt ga ik verder met de rails uit te leggen.
Dus even kijken of het allemaal uitkomt zoals ik het ontworpen en in gedachten had.
Uiteindelijk is er behoorlijk afgeweken van het bestaande banenplan welke voor C-rails was ontworpen en ja, het voor K-rails toch allemaal net wat anders geworden is aangaande de geometrie.

Op deze afbeelding eens even het rollen van een Tender (met starre wielen) gecontroleerd i.v.b. de bogen (bochten) welke in dit deel zitten.
Het moet natuurlijk wel allemaal soepel lopen.

Hier nog een opstel, laad en los kopspoortje, welke bij het doorgaande stationnetje gaat behoren.

Hier kan men zien wat de bedoeling is of gaat worden.
Bij het kopspoortje komt straks een goederenloods(je) te staan.

Hier zijn de sporen voor het stationnetje.
Het zal uiteindelijk maar een klein stationnetje worden omdat er boven op niveau 1 maar een enkel huisje zal komen.
Maar ja, het preiser volkje zal toch moeten worden voorzien van de dingen die nodig zijn voor de levensbehoefte en ook heen en weer moeten reizen om naar hun werk te gaan.

Omdat er voor de wissels van de C-rails openingen waren gemaakt om bij de wisselaandrijvingen te kunnen komen bij eventuele defecten, diende de ontstane gaten toch te worden dicht gemaakt.
Zeker omdat er nu een volledige kurklaag moet worden gelegd.

Nadat dit is gebeurd werden de kurken plaatjes even uitgelegd om te kijken hoe het allemaal uit zou komen betreffende de maten.
Men weet, wij modelspoorweg-hobbyisten zijn zuinig in onze dure hobby, dus graag zo weinig mogelijk afval.

Hier het eindresultaat, een strakke, vlakke oppervlakte.
Dus ik kan verder met de rails.

Hier ziet men de “keerlus” richting het stationnetje en het doorgaande spoor om weer terug op de paradebaan uit te komen.
Ook kan men zien dat er aandacht is geschonken aan de overgang van de modules.
Ik ben hier voor mijzelf heel precies in want dit moet gewoon goed en als het kan, perfect zijn.

Ondanks dat het een klein doorgaand stationnetjes is zal er toch een verzorgingsplaats met een locloods e.d. moeten komen voor de stoomlocs die op deze baan ook nog steeds in dienst zijn.
Dus moesten er ook nog wissels en ontkoppelrails bij komen.
Hier kan men zien dat ik mijn beroemde “klosjes” weer gebruik voor een juiste uitlijning en het evenwijdig leggen van de rails.

Hier even de “ruw” gelegde sporen, 2 voor de locloods en 1 opstelspoortje.

Na de rails (sporen) netjes te hebben uigelijnd en (tijdelijk) vast te hebben gezet moest de bedrading er ook weer zonodig bij en doorgevoerd worden naar de onderzijde van de module.

Op deze afbeelding maar eens wat neergezet om een indruk te geven van het geen de bedoeling gaat of zou kunnen worden.
Dit is uiteraard maar even voor het idee en zal de nodige wijzigingen nog wel krijgen.
Tot zover het leggen van de rails, hoe alles verder gaat verlopen kunt u op andere plaatsen op mijn site volgen.
Naar boven...
|