http://www.modelspoorh0.nl Even voorstellen | Contact | Vertel het anderen | Site inhoud  
Start pagina. Opbouw van mijn baan. Computerbesturing voor de treinbaan. Hier wordt de bouw van mijn Faller Car Systeem besproken. Diverse scenery projecten. Diverse tips & trucs. De treinen dokter. Diverse downloads. Heeft U een leuke informatieve website?


Na wat passen en meten dienen de opstelsporen afgesloten te worden en vervolgens via een omloopspoor weer uit het schaduwstation te komen.

Eerst dient er weer te worden gekeken naar de modulescheiding want ook deze moeten zo perfect mogelijk liggen. Met wat passen en meten lukte dat weer aardig..

Na de kurk ondergrond te hebben vastgelijmd was het ook belangrijk om het omloopspoor goed uit te laten komen op de aansluitende module. Na wat puzzelen heb ik de rails vastgezet met de bekende prikkers.

Nadat de rails passend waren gemaakt heb ik de bedrading aangebracht en vervolgens de rails op hun plaats gelegd.

Aan het einde van de boog is ook weer bedrading aangebracht. Na het laatste driewegwissel heb ik de boog als zijnde 1 blok aangehouden en deze in twee secties verdeeldt. Dit is ruim voldoende omdat de terugmeldingen uitsluitend zijn voor detectie en verder eigenlijk geen echte functie hebben dan alleen maar op het beeldscherm te laten zien of het spoor bezet is ja of nee.

Ook diende er weer gekeken te worden of de vrije ruimte voldoende was bij een van mijn rijtuigen, welke voor mijn diegene zijn die het verst doorsteken. Aan het begin van het schaduwstation had ik dit ook gecontroleerd dus ja, dan moet dat ook gebeuren op de uitgaande sporen.

Ga naar Deel 6....


 
Deel 5

We gaan weer verder met het verslag en wel met deel 5.

Terug...