Na mijn modulenbaan eerder voorzien te hebben van Märklin C-Rail en het mij eerlijk gezegd, qua bewerking, tegen viel heb ik besloten om over te gaan op K-rails. Hoe de baan weer opgebouwd wordt met K-rail wil ik hier uiteen zetten.
Ook laat ik zien hoe ik de bedrading voor Digitale voeding en bezetmeldpunten aanbreng aan de rails.
Dit is gelijk mooi meegenomen voor diegene die dat ook toe wil gaan passen of later toe wil gaan passen.
Dat later toepassen van bedrading aanbrengen voor bezetmelding en het aanbrengen van blokken met daarin de basis secties is dus ook weer zo'n voordeel van K-rail.
Niet dat ik nu de C-Rail in een negatief daglicht wil zetten, integendeel. Alleen om diverse handelingen later toe te passen heeft K-rail naar mijn persoonlijke mening toch een voordeel terwijl dit bij C-Rail toch extra handelingen en meer werk met zich meeneemt.
Als ondergrond om het geluid wat te temperen pas ik deze keer kurk toe.
Voorlopig worden de rails tijdelijk vast gezet met een enkele schroefjes maar later zullen deze worden verwijderd tijdens het ballast aanbrengen.
Wanner de ballast met de daarbij behorende lijm is uitgehard zullen de schroefjes worden verwijderd en zullen de trillingen aanzienlijk minder worden doorgegeven aan de onderliggende houten modules. Als men de schroefjes zou laten zitten worden de trillingen weer doorgegeven aan de basisplaat.
Om die reden worden de schroefjes dus weer verwijderd.
100% kan men het rijgeluid toch niet weg krijgen maar toch wel aanzienlijk verminderen.
Hoe het kurk verwerkt wordt hoeft volgens mij niet worden uitgelegd of weergegeven.
|